Fietsen Streetfood en de kleine zeemeermin

27 november 2017 - Kopenhagen, Denemarken

Vandaag stond in het teken van fietsen en eten. Bij het hostel een fiets gehuurd. Beetje gammel maar het fietst en de remmen doen het dus veilig genoeg voor mij. Er wordt verl gefietst in Kopenhagen. De paden zijn lekker breed en meestal gescheiden van de weg. Net als in Nederland is een helm niet verplicht dat kwam goed uit anders had ik mijn muts af moeten zetten. Beetje koud. De eerste locatie van vandaag was de Torvehallerne. Twee glazen gebouwen met etenskraampjes. Ik heb hier bij Grød een typisch scandinavisch ontbijtje genuttigd. Ingrediënten: Chia granen, melk, skyr yoghurt, banaan, pindakaas en noten. Super gezond en energierijk ontbijt. Goede bodem voor een hele dag fietsen. Na wat rond geneust te hebben en hier en daar wat proeven weer op de fiets gestapt richting het kerkhof waar Hans Christian Andersen begraven ligt. Een beroemde dichter en schrijver die vele sprookjes heeft geschreven. Het kerkhof zelf is gelijk ook een park waar je veel joggers en wandelaars ziet en natuurlijk een handje vol toeristen. Het graf was zo gevonden omdat het met borden aangegeven werd. Nog even rondgelopen en daarna weer verder naar de volgende bestemming de kleine zeemeermin. Ook hier weer een handje vol toeristen. Reizen in de winter heeft zo zijn voordelen. Op mijn gemak kon ik hier de toerist uithangen. Selfies maken zonder dat er een irritante groep Chinezen voor je gaat staan die één voor één tig foto's maken. Na een korte stop (want het was te koud om te blijven staan) de rivier overgestoken naar het eiland papiroen. Hier staat een grote loods met allemaal foodtrucks binnenin. Voor ieder wat wills. Ik heb gekozen voor een traditionele smørrebrod en ik kon het niet laten om een portie sushi te bestellen en natuurlijk ook hier weer aan de Gløgg om op te warmen. Ondertussen was het begonnen met regenen. Ik wilde nog graag naar het operatheater maar dat heb ik niet meer gedaan. De wind en regen maakte het ijzig koud dus ben ik weer terug naar het hostel gefietst. Na een uurtje opdrogen en opwarmen ben ik opzoek gegaan naar een restaurant. Op google maps had ik in het voormalige meatpacking district een soort selfservice restaurant met veel vlees en bier. Het was gehuisvest in een oud slachthuis. Heel aparte ervaring maar het vlees was lekker en niet duur. Nu weer terug in het hostel en heb me alvast ingecheckt voor de vlucht van morgen. Ik ga er nog eentje op drinken en dan is het morgen weer voorbij. Ik heb er van genoten. Wat een heerlijke stad is Kopenhagen! Ik kom zeker nog een keer terug!

1. Willie peters:
    27 november 2017
    Wij willen mee!
  2. Mariëlle:
    28 november 2017
    Klinkt goed
  3. Patricia Bosters:
    29 november 2017
    Super, alleen jammer van de kou. Ik zal verder niks zeggen 😎🤐

Vond het leuk je toch te kunnen volgen ☺️ Op naar de volgende trip!