Dag 1: Liefs uit Cardiff

29 mei 2017 - Cardiff, Verenigd Koninkrijk

De dag begon vroeg vandaag. Ook voor mijn vader want die had aangeboden om me naar Breda te brengen omdat mijn ticket pas vanaf Breda geldig is. Dat ie daarvoor om 6 uur zijn bed uit moest was ff slikken. Precies op tijd stond voor mijn deur. Om 7 uur waren we in Breda zodat ik nog mooi een kwartier de tijd had. Zal ik een stukje meelopen? Kreeg ik de vraag. Ja hoor als je dan gelijk een foto van me maakt... Tuurlijk doet ie dat plus een selfie van ons beide. Hij is helemaal meegelopen tot aan de poortjes. Hij vind het toch spannender dan ik had verwacht.
De trein was precies op tijd en kon ik ruim op tijd de trein naar Brussel zuid halen.
Om kwart over 9 was ik in Brussel en de Eurostar vertrok pas om 11:00u. Die tussentijd was geen overbodige luxe. Mijn schoudertas was kapot en moest een nieuwe kopen en toen ik bij de gate kwam stond er al een flinke rij. In de Eurostar zat ik in een bijna lege rijtuig. Mooi lekker rustig. Helaas was er nog een tussenstop in Lille laat dan net een complete schoolklas mijn rijtuig instappen. Ja toen was het gedaan met de rust.
Om 12:00u kwam ik aan in Londen waar ik moest overstappen op de metro en uiteindelijk de trein naar cardiff kon pakken. Die laatste treinrit was wel lang aangezien ik overal maar een klein kwartiertje speling had. Bijna 3 uur duurde die rit. Zelfs nu ik stil zit voelt het alsof ik nog in een trein zit.
Om 15:50 aangekomen in Cardiff ben ik gelijk gaan zoeken naar het hostel. Die was snel gevonden en maar op 5 min lopen van het station. Nadat ik ingecheckt was nog een flinke wandeling gemaakt naar Cardiff bay. Een gezellige baai met allemaal restaurantjes. Drie keer raden wat ik in de baai heb gedaan ;)
Heel Cardiff staat in het teken van de champions league finale 3 juni dus de voorbereidingen zijn in volle gang.
Morgen ga ik naar Brecon beacons national park. Een half uurtje met de bus vanuit cardiff.
Wederom weer vroeg op morgen dus ga zo maar eens slapen.

Word vervolgd....

Veel liefs van uit Cardiff van mij!