Strøget, kerstmarkten, mulled cider, bratwurst en Cocktails

25 november 2017 - Kopenhagen, Denemarken

Vanochtend vroeg vertrokken met de trein naar schiphol. Alleen al dat treinkaartje heeft me een vermogen gekost. 17 euro voor een enkeltje!!! 😰 Waar zijn die tijden gebleven dat een retourtje 17 euro was? Zat niets anders op ik moest op een of andere manier toch op schiphol komen. Verder mag ik niet klagen de trein reed op tijd en na aankomst op schiphol kon ik vlot door de controle heen. Het vliegtuig had iets of wat vertraging maar ach als dat het enige is....Na ruim een uurtje vliegen was daar Kopenhagen. FF wat Deense kronen gepint en mijn backpack opgehaald en weer verder naar het volgende vervoersmiddel die mij naar het centrum van de stad zou brengen. Geluk bij een ongeluk stapte ik een halte te vroeg uit de metro waardoor ik middenin strøget uitkwam. De grote winkelstraat van Kopenhagen telde maar liefst al twee kerstmarktjes. Ik trakteerde mezelf op een broodje bratwurst en mulled cider. Verder moest ik me wel inhouden er staan zoveel verschillende lekkere etenswaren op de markt!
Het hostel is groot, heel groot. Veel families en groepen vrienden. Ik slaap op een 8 persoonskamer en ik hoopte op een volle kamer voor de sociale contacten. Een beetje jammer is het ook dat ik op een achteraf kamer lig met alleen twee andere personen. De sociale contacten zal ik dus moeten zoeken in de openbare ruimtes en natuurlijk de bar.
Na een heerlijke maaltijd bij cocks and cows weer terug in het hostel waar ik nu ga genieten van een cocktail. Morgen naar Tivoli waar de grootste kerstmarkt van de stad is gehuisvest.
Ojaa mijn internet werkt niet in Denemarken terwijl het zou moeten dus ik ben afhankelijk van Wifi dus als ik niet gelijk reageer ligt het daaraan. Greetz!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

4. Wilma:
    Geniet ervan
  5. Patricia Bosters:
    26 november 2017
    Oh wat lekker, broodje bratwurst! En het is vakantie hé, dan is alles geoorloofd 😉 Geniet er van!