Coastering en de weg terug naar huis

14 juni 2017 - Liverpool, Verenigd Koninkrijk

Dinsdag 15 juni. Eindelijk dan die Gorge walking super veel zin in. Krijg ik een smsje van dat bedrijf dat het niet doorgaat ondat de andere mensen op het laatste moment hebben afgezegd. In plaats daarvan kon ik wel mee met de groep van coastering. Dat is van kliffen afspringen de zee in. Niet precies wat ik wilde maar het is niet anders en wie weet is dat ook leuk.Met een busje gingen we naar het noorden van het eiland. Daar kregen we een wetsuit, handschoenen en schoenen in dezelfde stof als de wetsuit, oude trainingsschoenen een helm een short voor over de wetsuit en een zwemvest. We liepen over de rotsen eerst naar een kleine rots voor de techniek daarna werden de kliffen hoger en dus de sprongen steeds dieper. Echt heel gaaf. De handschoenen waren wel echt nodig want op de rotsen waar we steeds op moesten klimmen zat scherp koraal en die voelde je zelfs door de handschoenen heen die ook van dat wetsuitstof is en dus heel dik is. Pas op het einde voelde ik dat het best vermoeiend is en een halve dag was echt genoeg. Nog 1 laatste sprong dan. Bij deze moesten we een aanloop nemen om ver genoeg van de rotsen af te springen. Daarna was het toch echt over. Het hostel was zo vriendelijk dat ik terwijl ik al uitgecheckt ben nog gebruik mocht maken van de douche om het zout af te spoelen. Daarna was het tijd om de bus te pakken. Nog gauw wat ales en ciders gekocht voor thuis en toen de bus in die nog even stopte bij een high school die net uit was. De enige high school op het eiland. Die kinderen wonen allemaal verspreid over het eiland en sommige moesten zelfs nog een veerboot pakken naar een ander eiland. Het was een klein stukje lopen naar de pier en ik was net optijd voor de veerboot naar het vaste land. In Mallaig kon ik gelijk overstappen op de Jacobite stoomtrein die over het viaduct rijd die gebruikt is in de films van harry potter. Iedereen foto's maken natuurlijk (ik niet uitgezonderd) In Fort William was het nog een uur looen naar het hostel dus heb maar een taxi gepakt aangezien ik nogal moe was en het hard regende. Helemaal gebroken van de ochtend activiteit en de reis kwam ik aan bij het hostel waar ik zelf nog het hoeslaken over het matras en het dekbed nog in het dekbedovertrek moest stoppen. Ik was al moe, hongerig want ik had nog geen avondeten op en lichtelijk geirriteers kwam dat er ook nog bij. En tot overmaat van ramp was er geen stopcontact in de slaapkamer. Dichtstbijzijnde was op de gang. Eerst nog naar het enige restaurant in de buurt en nog best een dure, gelopen. Helaas ook geen stopcontacten en mijn mobiel was onderhand wel heel erg ver leeg. Na het eten mijn mobiel aangesloten in de gang zodat ik alvast mijn tanden kon poetsen enzo. Iedereen lag al te slapen en ik had geen licht. Op de tast mijn spullen kunnen vinden. Onsertussen was mijn batterij al 2 % opgeladen. Ging niet snel dus waarom? Even kijken oja GPS stond nog aan dat scheelt al een beetje. Rond middernacht zat ie op 60 % heb de spaarstand aangezet en ben gaan slapen. Ik heb me niet eens meer omgekleed zo moe was ik. En bovendien kon ik mijn slaapkleren in die donkerte toch niet vinden. Het slechtste hostel tot nu toe!

Vanochtend werd ik wakker met een zere nek. Waarschijnlijk van het op de gang zitten. Toen ik wegging vroegen ze niet eens of ik het naar mijn zin heb gehad. Normaal vragen ze dat, nu niet. Zegt al genoeg vind ik. Ik wilde dat stuk van het hostel naar Fort William niet met de vus gaan kost weer centjes dus ben gaan lopen. Na een tijdje stopte er een auto of ik een lift nodig had. Een man uit Duitsland ging boodschappen doen bij de supermarkt bij het station. Njah toch maar doen is maar een klein stukje. Dat was wel fijn want daardoor had ik een bus eerder kunnen pakken en was ik zo twee uur eerder op mijn eindbestemming voor vandaag. Het was een lange reisdag vandaag. Om 9:00u de bus naar Glasgow om 12:40 de trein naar Liverpool waar ik uiteindelijk om 16:20 was. Nog even Liverpool in gegaan om te eten en de allerlaatste happy hour mee tr pakken en nu gaan slapen voordat de allerlaatste dag aanbreekt. Heel erg bedankt dat jullie me willen hebben volgen en BEDANKT VOOR JULLIE LEUKE REACTIES! En tot gauw weer in Nederland!