Brecon Beacons national park en Devil's bridge

31 mei 2017 - Aberystwyth, Verenigd Koninkrijk

Gisteren dinsdag 30 mei stond Brecon Beacons national park op de planning. Om bij het visitor center te komen moest ik eerst de bus vanuit Cardiff naar Brecon pakken om vanuit daar de shuttlebus te pakken die me uiteindelijk naar het visitor center zou brengen. Nou dat liep even anders. De shuttlebus rijdt alleen tijdens de zomervakantie. Wel kon ik de bus pakken naar Libanus om vanuit daar 3 km naar boven te lopen. Die vertrok pas over een uur. Gelukkig was ik al vroeg in de ochtend vertrokken dus ik had de tijd. Na een uur rond te hebben gelopen kwam ik voor mij gevoel ruim op tijd aan bij de halte zie ik de bus recht voor mijn neus wegrijden. Wat blijkt heb ik weer verkeerd gekeken want de tijd waar ik naar heb gekeken rijdt alleen tijdens bank holidays. Dat werd nog een uur wachten en ondertussen had ik het stadje al wel gezien. Tja wat doe je dan? Geocachen! Gelukkig lag er een cache vlakbij. Na een tijdje zoeken had ik m gevonden en mooi op tijd voor de bus. De halte waar ik uit moest stappen was echt in the middle of nowhere. Het visitor center stond ook nergens aangegeven dus heb een auto aangehouden om de weg te vragen. Er zat een jong stel in de auto en waren toevallig net aan het draaien want ze hadden de afslag gemist naar het visitor center. Ze boden aan om me mee naar boven te laten rijden. Blij toe want dat liep steil omhoog en was toch langer dan ik had verwacht.
Vanuit het center ging er een pad het park in die uiteindelijk naar een prachtig uitzichtpunt leidde. Het park bestaat vooral uit heidevelden en er liepen ook overal schapen los.
Op de terugweg had ik geen vervoer en moest ik te voet terug naar de bushalte.
In de avond in Cardiff nog een cocktailbar gevonden en toevallig was het happy hour. Dus 2 cocktails voor de prijs van 1. Ik dacht mooi nu een cocktail en dan bestel ik later nog een andere. Maar zo werkte het niet. Ik kreeg 2 dezelfde grote cocktails tegelijkertijd. Ik moet zeggen ik sliep vrijwel meteen.

Vandaag woensdag 31 mei met de trein richting de badplaats Aberystwyth. Een erg mooie treinrit! Bij aankomst eerst ingecheckt bij het hotel om gelijk weer verder te gaan naar de stoomtrein die me naar Devil's bridge bracht. Het was wat regenachtig dus iedereen ging in de dichte wagons zitten. Maar om goede foto's te kunnen maken is een open wagon beter. Als een echte 'die hard' toch maar in de open wagon gaan zitten. Ook lekker rustig overigens.
Na een uurtje kwam de trein aan bij Devil's bridge. De brug zelf lag iets verder van het station af. Vanaf Devil's bridge ( drie bruggen uit verschillende tijden die boven op elkaar gebouwd zijn) ben ik de nature trail gaan volgen die langs enkelen prachtige watervallen liep. Ondertussen was de zon gaan schijnen en toen ik weer met de stoomtrein terug in Aberystwyth arriveerde scheen de zon vol op. Het hotel ligt direct aan zee beter kon niet! Morgen weer verder reizen naar Snowdonia national park. Wordt vervolgd!

1. Willie peters:
    1 juni 2017
    Leuk verhaal weer Eline. En wat vervelend zeg 2 cocktails
  2. Carola peters:
    1 juni 2017
    Leuk om je zo te kunnen volgen